Zoals jullie wellicht weten ben ik al geruime tijd als programmamanager werkzaam bij Zuyd, voor de aanbesteding en implementatie van de digitale leeromgeving. Zuyd gaat nu een nieuwe fase in en zoekt daarom een applicatiemanager voor de digitale leeromgeving. Lees verder.
Zuyd Hogeschool is een ambitieuze kennisinstelling in het hart van Europa met drie kernactiviteiten: onderwijs voor studenten, trainingen en opleidingen voor professionals, en onderzoek voor bedrijven en instellingen. Al jaren staan verschillende opleidingen van Zuyd in de top van de keuzegidsen. Dit hangt mede samen met de persoonlijke aandacht en kleinschaligheid van Zuyd. Bovendien werkt Zuyd – over de grenzen van disciplines en organisaties heen – intensief samen met het bedrijfsleven, (kennis)instellingen uit diverse sectoren en overheden, vanuit de overtuiging dat de 21e eeuw niet alleen om kennis vraagt, maar ook om het vermogen die kennis in praktijk toe te passen. Zowel binnen als buiten de (Eu)regio. De wortels en expertise van Zuyd gaan meer dan honderd jaar terug. Vanuit die kracht en in lijn met de sterktes van de (Eu)regio, concentreert het onderzoek van Zuyd zich rond de thema’s Innovatieve Zorg en Technologie, Transitie naar een Duurzame Gebouwde Omgeving, Life Science and Materials, en Smart Services. Met 1.700 medewerkers biedt Zuyd met vestigingen in Heerlen, Sittard-Geleen en Maastricht 13.000 studenten vijftig bachelor- en masterprogramma’s aan.
Binnen de dienst Onderwijs en Onderzoek zoeken wij per direct een:
Applicatiemanager Digitale leeromgeving Zuyd
(0,4 – 0,8 fte)
De dienst Onderwijs en Onderzoek (O&O) is een van de ondersteunende diensten van Zuyd.
De kerntaken van de dienst zijn strategie- en beleidsontwikkeling en kwaliteitszorg voor onderwijs en onderzoek, onderwijskundige ondersteuning van de opleidingen en de Zuyd Bibliotheek
De dienst O&O is een vanzelfsprekende partner voor College van Bestuur, faculteiten, en diensten als het gaat om advies en ondersteuning, ontwikkeling en implementatie van strategie en beleid op het gebied van onderwijs, onderzoek en kennis. De dienst werkt deskundig, verbindend, klantgericht en proactief. Binnen de dienst wordt nauw samengewerkt.
De dienst is binnen Zuyd tevens verantwoordelijk voor Moodle. Moodle vormt als leermanagement systeem het hart van de digitale leeromgeving van Zuyd. Moodle is de periode januari-september 2018 binnen Zuyd geïmplementeerd. De komende jaren zijn erop gericht Moodle breder en gerichter binnen Zuyd in te zetten, ten dienste van succesvol studeren. Afstemming met andere onderwijsapplicaties is daarbij ook van groot belang. Om hier leiding aan te geven, zoekt de Dienst Onderwijs en Onderzoek een applicatiemanager voor twee dagen per week. De applicatiemanager legt verantwoording af aan de directeur O&O.
De werkzaamheden
De applicatiemanager is verantwoordelijk voor een optimale bruikbaarheid van Moodle en andere onderwijsapplicaties vanuit het perspectief van studenten en docenten en binnen de (budgettaire) kaders van Zuyd. De applicatiemanager fungeert als gedelegeerd eigenaar van Moodle en andere onderwijsapplicaties.
De werkzaamheden bestaan uit:
- De ontwikkeling van een meerjarenbeleid op het gebied van een breder en beter gebruik van Moodle en andere onderwijsapplicaties (vanuit een onderwijskundig perspectief). Daartoe behoort ook het geven van advies over aanschaf van aanvullende onderwijsapplicaties, het geven van advies over integratie van andere Zuyd-applicaties met Moodle en het geven van advies over het uitfaseren van onderwijsapplicaties die niet meer passen binnen de ICT-architectuur van Zuyd.
- Het aansturen van functioneel beheerders.
- Het onderhouden van structurele contacten met vertegenwoordigers van faculteiten en het afstemmen van werkzaamheden met het team van de dienst O&O dat inhoudelijke ondersteuning biedt op het gebied van ICT en onderwijs.
- Overleg met de leveranciers van Moodle en andere onderwijsapplicaties over wensen en behoeften vanuit Zuyd, en over het gebruik van onderwijsapplicaties. Hiertoe behoren ook het monitoren van de afspraken (bv. SLA’s) over beschikbaarheid, services en performance en ondernemen van actie als de afspraken niet worden nagekomen.
- Het organiseren van ondersteuning in het gebruik van Moodle en andere onderwijsapplicaties.
- Overleg voeren met ICT-services over eventuele noodzakelijke aanpassingen aan de ICT-infrastructuur.
- Regie en communicatie rondom nieuwe releases richting de organisatie.
Functie-eisen
- beschikt over academisch werk- en denkniveau.
- heeft expertise op het gebied van ICT in het onderwijs (didactiek, curriculumontwikkeling).
- heeft ervaring in advisering en ondersteuning van medewerkers, sluit aan bij diverse vragen en behoeften van het onderwijs en bij het programma ‘succesvol studeren’ en kan vanuit inhoudelijk overwicht teams enthousiasmeren en begeleiden
- kan ook onder druk gestructureerd werken, is resultaatgericht, communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk), innovatief en enthousiast.
- is een teamspeler: procesgericht, communicatief en gericht op verbinding en samenwerking;
- heeft een open lerende houding, creatief en nieuwsgierig, uitstekende adviesvaardigheden, planmatig, flexibel en resultaatgericht;
- beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge taalvaardigheid (Nederlands en Engels);
- kan flexibel inspelen op ad hoc vragen en projecten;
- bestuurlijke – en organisatiesensitiviteit.
Arbeidsvoorwaarden
- Wij bieden een functie voor 0,4 tot 0,8 fte bij de Stichting Zuyd Hogeschool.
- Wij bieden een salaris afhankelijk van opleiding en ervaring, doch maximaal schaal 12 CAO HBO (maximum € 5.564,23 bruto per maand bij een fulltime aanstelling).
- Bij interne kandidaten met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd wordt de reeds overeengekomen duur van het dienstverband gerespecteerd.
Interesse:
Neem voor nadere informatie over de functie contact op met Wilfred Rubens, telefoonnummer 0624121641.
Sollicitatie:
Je kunt vóór 27 november 2018 je sollicitatie kenbaar maken door het invullen van je persoonlijke gegevens (en het uploaden van motivatiebrief en CV) op de website www.werkenbijzuyd.nl.
Sollicitaties die rechtstreeks naar de contactpersoon of op een andere wijze worden verstuurd, worden niet verwerkt.
Sollicitatiegesprekken vinden onder voorbehoud plaats in de week van 10 december 2018
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie