Tony Karrer is enthousiast blogger. En dat laat hij ook blijken in het Learning Circuits-artikel Learning and Networking With Blogs. In dit artikel schrijft hij dat mensen vaak eerst beginnen met blogs te lezen, dankzij RSS dat hij a powerful tool to control information flow noemt (en terecht).
Vervolgens geeft Karrer een aantal voorbeelden van hoe bloggers te werk gaan.
Bloggers continually search for “interesting information” they can post on their blogs. When they write a post, they must synthesize the information, formulate additional questions, contrast and make sense of differing view points, and identify patterns and trends.
Een wel erg generaliserende omschrijving (maar in veel gevallen werkt het wel zo). Karrer benadrukt interactie en onderlinge verbondenheid van bloggers, en beschrijft de relevantie voor werkplekleren.
Both IBM and Motorola have adopted blogging as an organizational tool. In both companies, thousands of employees write blogs. Some of them are used by workgroups who find them helpful for information discovery, dissemination, and evaluation. Blogs are a wonderful way to capture lessons learned. As individual workers encounter particular issues, they can capture them in blogs, which become an invaluable resource. Blogs also promote a culture of productive disagreement, discourse, and problem resolution.
Tony Karrer benadrukt het van-onder-op-karakter van weblogs, maar hij geeft ook aan hoe opleiders bloggen binnen organisaties kunnen faciliteren.
Learning and Networking With Blogs is een toegankelijk geschreven artikel over weblogs en leren. Het artikel is ook de moeite waard voor degene die al veel weet van weblogs.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie