Die vraag probeert Steve Dembo te beantwoorden. Hij geeft in zijn blogpost vooral enkele mooie voorbeelden. Zoals de video hoe planeten zich tot elkaar verhouden. Of de toepassing waarmee je het hart kunt bestuderen. Steve ziet vooral mogelijkheden op het gebied van scheikunde, natuurkunde en biologie (wellicht ook wiskunde). Hij concludeert:
It’s more of a proof of concept right now, but it really does show some great potential.
Je kunt dus in feite concepten en processen meer aanschouwelijk maken. Wat dat betreft is er overlap met animaties. Augemented reality is echter nog levensechter en meer betekenisvol. Je verrijkt de 'echte' werkelijkheid met technologie.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Hier ook een interessant artikel, betreffende de toekomst van Augmented Reality, met een aantal video’s. Je kan het zo gek niet bedenken en het kan straks.
http://gadgets.nieuwster.nl/de-toekomst-van-augmented-reality/
@Jeffrey: dank voor je aanvulling
Mogelijk interessant, een onderzoek naar de mogelijkheden van AR in de klas:
http://www.kayderoos.nl/ARducation-Augmented-Reality-in-education
@Kay: zeker interessant. Hoewel ik nooit met een citaat van Prensky zou beginnen. Dank voor de tip.
Het gaat niet zozeer om de juistheid van het citaat. Het is meer een uitgangspunt: namelijk dat het altijd interessant is om nieuwe manieren van educatie te onderzoeken. De situatie is wat minder zwart wit dan Prensky stelt, maar dat is weer een mooi discussiepunt :).