Tijdens de komende SURF Onderwijsdagen verzorg ik een sessie met als titel "Past web 2.0 wel binnen de wereld van het hoger onderwijs?" . Ik ga in deze interactieve workshop onder meer in op de vraag waarom onderwijsprofessionals nauwelijks een weblog hebben voor de eigen kennisontwikkeling en het delen van kennis met anderen (ik bedoel dus niet weblogs als onderdeel van de leeromgeving van studenten). De term ‘onderwijsprofessional’ gebruik ik als verzamelnaam voor docenten, instructeurs, hoogleraren, lectoren, etc.
De afgelopen tijd zijn via een wiki redenen om wel of niet te bloggen verzameld. Via onderstaande poll wil ik je vragen aan te geven wat de belangrijkste reden is om als onderwijsprofessionals geen weblog te hebben voor de eigen kennisontwikkeling en het delen van kennis met anderen. Je kunt reageren tot 12 november 2007.
Ik moest me van de poll applicatie overigens beperken tot tien redenen. Daarom heb ik niet elke reden kunnen opnemen, en heb ik sommige redenen samengevoegd. Ik moest ook sommige redenen inkorten. Voor een uitgebreide toelichting van de redenen, verwijs ik daarom ook naar de wiki.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Hallo,
Great blog !
I used Babelfish to take part in your poll, it is very useful to see. One of my colleagues in our European firm is very interested in eLearning research in Europe, so I will be visiting here again
Thanks
Nicola
Nog een belangrijke reden: “Zien er het nut er van niet in.”
@ Nicola: hope you find interesting stuff here.
@ Indira: te laat, de brainstormfase duurde tot 20 oktober 😉
Zie alle kommentaren in ‘The Learning Circuits’ van vorig jaar:
http://learningcircuits.blogspot.com/2006/10/big-question-for-october-should-all_04.html