Wat elke leidinggevende moet weten van web 2.0

Web 2.0 heeft ook gevolgen voor de manier waarop bedrijven hun werk organiseren en relaties onderhouden met
klanten. Dion Hinchcliffe vat deze ontwikkelingen mooi samen in onderstaand plaatje:

Bron: Dion Hinchcliffe

In Ten Aspects of Web 2.0 Strategy That Every CTO and CIO Should Know zet hij op een rij wat
elke leidinggevende van deze ontwikkelingen zou moeten weten. Hij komt daarbij tot tien centrale elementen. Voorbeelden zijn:

  • Web 2.0 gaat niet over technologie, maar om de veranderingen die web 2.0 mogelijk maakt.


    the real discussion is about the disruptive new opportunities it creates.


    Vertaalt naar leren: web 2.0 sluit nauw aan bij opvattingen die leren beschouwen als een sociaal proces, waarbij sprake is van een actieve rol van de lerenden en van cocreatie.

  • Laat mensen de ideeën, concepten en terminologie binnen de organisatie aan den lijve ervaren.Vertaalt naar leren: stimuleer experimenten met social software en leren.
  • Start klein, denk groot.

Hinchcliffe lijkt ook aanhanger van de opvatting dat het heel lastig is een bestaande organisatie te veranderen, door bestaande processen te vernieuwen op basis van een web 2.0-strategie.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *