Rapid e-learning is e-learning die snel (en vaak met goedkope middelen) is te ontwikkelen en te gebruiken. De vraag "Wanneer werkt rapid e-learning?" beantwoordt Patti Shank in When a Rapid Approach Makes the Most Sense. Zij gebruikt daarbij de taxonomie van Bloom (helaas niet versie 2.0 van deze indeling).
Haar conclusie: rapid e-learning werkt vooral bij de lagere niveaus van Bloom's taxonomie, bij informatie en instructies die snel beschikbaar moeten komen, en als medewerkers vooral geïnformeerd moeten worden (en niet daadwerkelijk moeten leren).
Shank beschrijft ook summier typen rapid authoring tools (met voorbeelden). Tenslotte laat zij zien welke tools door leden van de e-learning Guild community worden gebruikt (de producten van Adobe blijken het meest populair te zijn).
Shank's artikel bevat niet echt verrassingen. Desalniettemin worden er nog steeds fouten gemaakt omdat gekozen wordt voor e-learning oplossingen die niet matchen met de bestaande problemen of vraagstukken.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie