Waarom leren studenten niet binnen onze online cursus?

Tim S. Roberts en Joanne M. McInnerney hebben literatuuronderzoek gedaan naar de succesvolle invoering van e-learning. De focus van hun hierop gebaseerde paper The Course is Online: Why Aren’t the Students Learning? is: hoe zorgen we er voor dat studenten ook daadwerkelijk participeren in de cursus? Op basis van hun bevindingen formuleren Roberts en McInnerleu in dit bruikbare paper tien richtlijnen die gevolgd zouden moeten worden bij de invoering van online cursussen. Zo pleiten zij er voor dat docenten vertrouwd moeten zijn met potentiële problemen die bij e-learning kunnen optreden (heldere, reële, verwachtingen scheppen). Ook breken zij onder meer een lans voor synchrone communicatie binnen online cursussen. De slotconclusie van het artikel luidt:

With careful planning, the introduction of online learning can greatly benefit all those involved – academics, administrators, and students.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *