Vrijheid van handelen in serious games

Gistermiddag heb ik samen met Marcel de Leeuwe een interview gehouden met Nikola Pavloff van Simenco. Simenco houdt zich bezig met het ontwikkelen van serious games.  Zij zijn daarmee één van de 20-40 bedrijven (afhankelijk van je definitie van serious games) die zich in de Benelux professioneel met dit onderdeel van (t)e-learning bezighouden.  Simenco werkt voor bedrijven en onderwijsinstellingen.

Het video-interview wordt binnenkort gepubliceerd via e-learning.nl, en ongetwijfeld ook via de weblogs van Marcel en mij.

Nikola gaf onder meer aan dat de vrijheid van handelen die lerenden binnen serious games hebben, één van de belangrijkste didactische sterke kanten van serious gaming is.

Wat me verder opviel, was dat het laten ontwikkelen van serious games helemaal niet zo duur hoeft te zijn. Wel als je persé een 3D-game wilt hebben.

Volgens mij wordt het wel een leuk interview. Wel zal Marcel een hele klus hebben  aan de montage (hoe reduceer je meer dan een uur interessant materiaal tot een dikke tien minuten).

Lees ook een artikel van Nikola waarin hij het verschil uitlegt tussen een serious game en een simulatie.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *