Verborgen innovaties in het onderwijs

Michael Harris stelt dat vernieuwingen binnen veel organisaties plaats vinden, zonder dat veel leden van die organisaties dat door hebben. Binnen het onderwijs is ook sprake van dergelijke "verborgen innovaties", stelt Harris. Het gaat er juist om die vernieuwingen ‘onder de radar’  zichtbaar te maken en breder te verspreiden binnen de organisatie.

In het artikel Unlock Potential Of Hidden Innovation To Further Improve Education Sector formuleert hij een aantal maatregelen die hier op gericht zijn. In de eerste plaats het stimuleren van meer samenwerking tussen docenten en organisaties. Op de tweede plaats het op een andere manier inzetten van financiële middelen voor onderzoek van onderwijs. Op de derde plaats meer autonomie voor docenten.


Developmental work led by teachers and schools to help increase innovation needs to be better funded and supported, and schools and teachers given incentives to engage in it.

En tenslotte -op de vierde plaats- zou een meer flexibel ingericht onderwijssysteem bij kunnen dragen tot een betere disseminatie van onderwijsinnovaties.

Het artikel van Harris is overigens gebaseerd op het rapport "Hidden Innovation" van NESTA (National Endowment for Science, Technology & the Arts).

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *