Een aantal van deze zestig didactische toepassingen van Twitter kun je ook (en wellicht nog beter) met andere technologieën realiseren. Je kunt bijvoorbeeld via een weblecture veel beter dan met Twitter een onderwijsbijeenkomst opnemen, en toegankelijk maken voor studenten die deze sessie hebben moeten missen. Ook vraag ik me af of je studenten moet vragen om via Twitter te schrijven over knelpunten in hun leerproces (toepassing 11). De auteur lijkt bij een aantal voorbeelden ook de beperking van 140 tekens over het hoofd te zien.
Maar een fors aantal voorbeelden is wel degelijk zinvol. Zoals het gebruik van Twitter om studenten bij grootschalige hoorcolleges te betrekken, het verzamelen van vragen en opmerkingen over een thema (dankzij hash tags) of het vragen van tips voor waardevolle bronnen. Wat dacht je van:
Bringing characters to life: At California State University-San Marcos, students in a literature course use Twitter to bring Twilight characters to life, choosing characters from the series to personify on Twitter.
60 Inspiring Examples of Twitter in the Classroom dekt in elk geval de lading. Laat je dus inspireren, en maak eigen keuzes.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie