TPACK verfilmd (#in)

Bij de invoering van ICT in het onderwijs moet je volgens mij altijd kijken naar de relatie tussen je leerinhouden, je didactiek en de (kenmerken van de) technologie die je tot je beschikking hebt. Het zogenaamde TPACK model gaat daar van uit.  Ik heb hier vaker over geschreven, omdat ik dit concept erg toepasbaar vindt voor het onderwijs.

De bedenkers van dit model, Punya Mishra en Matt Koehler,  hebben een vijftien minuten durende video laten maken waarin dit model wordt uitgelegd (je hebt wel de Quicktime Player nodig om deze film te kunnen bekijken). Let zowel op de creatieve vorm van de video, als op de inhoud.

Eén van de boodschappen:

Technologie beïnvloedt ook wat we leren en hoe we leren.

De video is volgens mij tevens een afdoende antwoord op de critici die zich afvragen of we nog wel separate aandacht moeten besteden aan de 'e' van e-learning, of aan digitale didactiek.

Via Petra Fisser.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *