Graham Attwell heeft weer een paper geschreven over persoonlijke leeromgevingen: Personal Learning Environments for creating, consuming, remixing and sharing. De opmaak is verschrikkelijk, de inhoud niet.
In previous papers I have sought to explain PLEs as a concept rather than as a technology based application. Such a concept is rooted in social and pedagogic development. In this paper I will briefly explore some of these developments and focus on the changing ways in which we are using technology for learning. This, I will argue, is the main driving force which should inform the shaping of next generation learning environments.
Grappig om te lezen hoe hij ons onderzoek naar (t)e-learning in het midden- en kleinbedrijf relateert aan persoonlijke leeromgevingen. Ook levert Attwell (weer) forse kritiek op de dominante applicaties voor (t)e-learning:
But I am unconvinced that our present educational technology, based essentially on managing learning, rather than encouraging creativity, provides any better motivation for learners.
Een persoonlijke leeromgeving is wat betreft Graham dan ook meer dan technologie. Het is ook een andere pedagogisch-didactische benadering die onder andere meer deelnemer-gecentreerd is.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie