Tips voor (t)e-learning deelnemers

Helene Geiger heeft tien tips voor ‘e-learners’ op een rij gezet. Wat mij hierbij opvalt, is dat je volgens Geiger (t)e-learning niet op een passieve manier kunt consumeren. Als lerende moet je volgens Geiger een actieve rol spelen, en zelf ‘in control’ zijn.

Opvallend ook dat Geiger er van uit gaat dat je geen andere taken kunt uitvoeren als je online leert, en dat je niet afgeleid mag worden door de fysieke omgeving waarin je leert. Wat ik me hierbij afvraag, is: schrikken deze tips menige jongere niet af?

Via Martin Ebner

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

2 reacties

  1. Ik kan moeilijk claimen zelf nog een jongere te zijn, maar laten we zeggen dat het niet zo lang geleden is… multitasken kunnen ze wel tot op een zeker level. Vraag is wat hun grootste aandacht op dat moment trekt (motivatie) …
    En afschrikken… niet alle tips worden gelezen zeker 😉 ?

  2. Maar gelden deze tips ook niet gewoon voor off-line learning?
    Voorbereiden, inlezen, actief deelnemen, vragen stellen e.d. zijn volgens mij altijd effectief als je aan het leren bent 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *