Tien jaar onderzoek naar microcredentials

Digital Promise is een non-profit organisatie die vooral de toegankelijkheid van leren, opleiden en onderwijs wil vergroten. Deze organisatie heeft in de afgelopen tien jaar meer dan 15 rapporten gepubliceerd over microcredentials voor docentprofessionalisering. Deze rapporten vind je nu gebundeld op één pagina.

Werknemer die op de werkplek leert en microcertificaten verkrijgt.
DALL-E: werknemer die op de werkplek leert en microcertificaten verkrijgt.

Deze rapporten behandelen verschillende aspecten van microcredentials, van implementatie tot beleid:

1. “Preparing Teachers for Deeper Learning” (2014): Introduceerde microcredentialing als een systeem voor erkenning van bekwaamheden in docentenopleidingen.

2. “Making Professional Learning Count” (2015): Belichtte het belang van effectieve professionele ontwikkeling voor docenten en hoe microcredentials dit kunnen erkennen.

3. “Micro-credentials for Impact” (2016): Presenteerde een blauwdruk voor het creëren van een systeem voor microcredentials dat krachtig professioneel leren voor docenten mogelijk maakt.

4. “Micro-credentials: Driving Teacher Learning and Leadership” (2016): Onderzocht de kracht van microcredentials om het leren en leiderschap van docenten te ondersteunen.

5. “Micro-credentials: Spurring Educator Engagement” (2016): Benadrukte strategieën voor het stimuleren van uitgebreidere professionele ontwikkeling van docenten.

6. “Developing a System of Micro-credentials” (2018): Onderzocht hoe microcertificaten docenten helpen om meer zelfsturende, intellectueel nieuwsgierige en betrokken lerenden voor te bereiden op een studie- en beroepskeuze.

7. “Integrating Micro-credentials into Professional Learning” (2020): Deelde inzichten over de integratie van microcredentials voor professioneel leren.

8. “Designing a Process for Micro-credentials at Scale” (2016): Presenteerde een aanpak voor het opschalen van het beoordelingsproces van microcredentials.

9. “Micro-credentials: Igniting Impact in the Ecosystem” (2016): Deelde succesverhalen van implementatie bij partnerorganisaties.

10. “Continuing the Educator Micro-credential Movement” (2017): Verkende het microcredential ecosysteem en presenteerde casestudies van implementatie.

11. “Research and Educator Micro-credentials” (2019): Belichtte hoe Digital Promise toekomstige verstrekkers van microcredentials screent om het onderzoek dat aan hun werk ten grondslag ligt te begrijpen.

12. “Micro-credentials and Education Policy in the United States” (2019): Presenteerde beleidskwesties rondom microcredentials in het onderwijs.

13. Twee rapporten over coaching en technologie-integratie (2021): Onderzochten de effectiviteit van professionele ontwikkeling met microcredentials in Puerto Rico.

14. “Micro-credentials for Social Mobility in Rural Postsecondary Communities” (2022): Belichtte hoe microcredentials kunnen leiden tot verbeterde kansen, vooral voor historisch en systematisch uitgesloten groepen.

Een handig overzicht als je zelf met dit thema, en het beleid rond dit thema, aan de slag wilt.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *