Taal- en rekenvaardigheden leren via ‘augmented reality’

Het schijnt beroerd gesteld te zijn met de taal- en rekenvaardigheden van veel leerlingen. Binnen het HARP-project (Handheld Augmented Reality
Project) probeert een aantal gerenommeerde Amerikaanse universiteiten leeractiviteiten te ontwikkelen waarbij leerlingen via ‘augmented reality’
werken aan deze vaardigheden, aldus eSchoolNews.


Augmented reality” is an environment in which virtual images have been layered on top of those in the real world. In other words, augmented reality is the ability to use a computer program to superimpose a layer of virtual characters or other sensory information onto any location.


GPS wordt gebruikt om te achterhalen waar een lerende zich bevindt. Als hij of zij op een bepaald punt aankomt, wordt passende leerstof aangeboden. Het artikel ‘Augmented reality’ helps kids learn illustreert op een duidelijke manier hoe dit werkt.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *