Vandaag heb ik een bijdrage mogen leveren aan een studiedag van het Centrum voor Natuur en Techniek van de Hogeschool Utrecht over de ‘flipped classroom’.
Na de opening mocht ik het onderwerp inleiden. Vooraf hadden de deelnemers het verzoek gekregen om een blogpost, die ik over dit onderwerp heb geschreven, te lezen en 2-3 multiple choicevragen, true/falsevragen en/of eens/niet-eens vragen te maken waarmee je kunt toetsen of deelnemers aan de sessie het concept van de Flipped Classroom hebben begrepen. Veertien docenten hebben dit uiteindelijk gedaan.
Een aantal van deze vragen vormden de leidraad voor een gesprek over de flipped classroom.
Vervolgens zijn we in ‘Learning Labs’ uit elkaar gegaan. Deze workshops zijn begeleid door Rosa Njoo (APS), Theo van den Boogaart (HU-collega die het concept in de praktijk brengt) en mijzelf. Mede aan de hand van het TPACK-model zijn wij met de aanwezigen aan de slag gegaan met het herontwerpen van een les.
Hieronder vind je mijn slides die ik tijdens deze workshop heb gebruikt.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie