Vandaag heb ik een studiedag verzorgd over blended learning bij het Instituut voor Sociale Studies van de Hogeschool Arnhem Nijmegen.
Vandaag mocht ik een thuiswedstrijd spelen. Ik mocht althans in Nijmegen bij de HAN -op 8 minuten fietsen van mijn huis- een studiedag verzorgen over ‘blended learning’. Het nieuwe team van de deeltijdopleiding van het Instituut voor Sociale Studies gaat komend jaar aan de slag met het ontwerpen van een nieuwe deeltijdopleiding waarbinnen ICT een belangrijke plaats moet krijgen.
Ik had de docenten vooraf gevraagd om via Google Form een intakevragenlijst te maken (die ik gebruikt heb bij de kennismaking), en om twee korte video’s over blended learning vooraf te bekijken. Ik heb Mentimeter gebruikt om hun voorkennis te activeren en te kijken wat was blijven ‘hangen’ van de inhoud van de video’s.
Verder ben ik onder meer ingegaan op modellen voor blended learning, en didactische aandachtpunten. De docenten hebben ook enkele technologieën vanuit didactisch oogpunt verkend, en zij zijn aan de slag gegaan met eigen leerdoelen, didactische opvattingen, leeractiviteiten en technologieën.
Best vermoeiend, het verzorgen van een studiedag tijdens de derde werkdag na de zomervakantie. Al gaf het enthousiasme van de deelnemende docenten (en hun reacties achteraf) veel energie.
Hieronder vind je de slides.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Als deeltijd student Opleidingskunde zit ik zelf op negen minuten van de HAN 😉
Ik ben erg benieuwd naar de video’s over blended learning. Ik ga hier namelijk in deze periode zelf mee aan de slag. Dus mocht de links kwijt willen; bij voorbaat 1000 x dank!
Uiteraard. Het gaat om:
1000 x dank!
Misschien lopen we elkaar in de toekomst ergens in Nijmegen-Oost tegen het lijf.
Groet, Berno