Vandaag heb ik een studiedag over blended learning verzorgd bij het Seminarium Orthopedagogiek van de Hogeschool Utrecht.
Ik ben eerst kort ingegaan op mijn visie op ICT en leren. Ik heb onder meer gesteld dat technologie niet didactisch neutraal is. Dat heeft tot gevolg dat je de didactische eigenschappen van technologieën moet verkennen. Tijdens deze sessie hebben we ook verschillende applicaties verkend.
Daarnaast heb ik de veelzijdigheid van blended learning geschetst, en heb ik met de aanwezigen gesproken over welke vorm van blended learning het meest passend is in hun situatie. Daarbij zijn we ook op praktijkvoorbeelden van blended learning ingegaan (zoals het concept van de flipped classroom).
Ik had de deelnemers gevraagd vooraf een video over TPACK te bekijken.
TPACK 101 from Clare Kilbane on Vimeo.
Via Socrative heb ik gepeild wat daarvan is beklijfd.
Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het herontwerp van het onderdeel Communicatieve Redzaamheid van de masteropleiding Special Educational Needs.
Hieronder vind je mijn slides:
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie