Gisteren besteedde Stephen Downes aandacht aan de Nederlandse "edublog-gemeenschap", en ik ben daar schuldig aan. Sinds vrijdag schrijf ik namelijk sporadisch in het Engels (lees waarom?).
Afgelopen dinsdag schreef ik over een netwerk van weblogs als community of practice, en heb daarbij een recente discussie tussen Nederlandse edubloggers als voorbeeld genomen.
Op de één of andere manier heeft Downes deze bijdrage opgepikt (ik kan me niet voorstellen dat hij mijn Nederlandstalige RSS-feed volgt). Hij schrijft:
On the one hand, this article makes a good case for treating a network of blogs as a community of practice, observing that while bloggers do not communicate intentionally, while moderaters are not employed, and while they use different platforms, they nonetheless form a community, as evidenced by this diagram. And on the other hand, this article offers a glimpse into the Dutch edublogging community, a community we don’t hear a lot about in the English-speaking world, but well worth exploring.
De weblog van Stephen Downes behoort absoluut tot mijn favorieten. Hij verwijst over het algemeen naar goede bronnen en geeft daarbij ook aan wat hij er van vindt. Ik ben dus wel een beetje trots en vind de "internationale erkenning" van de Nederlandse edubloggers mooi meegenomen.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie