Stand van zaken online leren in de VS (#in)

Class Differences biedt inzicht in de stand van zaken van online leren binnen het Amerikaanse onderwijs. Het rapport is gebaseerd op onderzoek onder ongeveer 2500 onderwijsinstellingen. Enkele bevindingen:

  • Steeds meer bestuurders van onderwijsinstellingen vinden online leren van strategisch belang voor de organisatie (63% op dit moment).
  • Het aantal studenten dat deelneemt aan online leren is sterk gestegen. Op dit moment nemen in de VS 5,6 miljoen studenten in het hoger onderwijs deel aan online leren. Dat is 30% van het totaal aantal studenten. In een jaar tijd is dit aantal met een miljoen toegenomen.
  • Steeds meer studenten en docenten vinden dat online leren dezelfde kwaliteit heeft, of beter is, dan face-to-face leren.
  • De groei van online leren komt nog niet tot stilstand, verwachten de onderzoekers.

Tip: bestudeer in elk geval de tabellen en grafieken in dit rapport. Zij illustreren prima de forse groei van online leren.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *