Special over weblogs in het onderwijs

De meest recente editie van de Learning Technology Newsletter -een uitgave van de IEEE Computer Society- is volledig gewijd aan weblogs in het onderwijs.

   

Blogging technology allows users to construct new knowledge as well as apply and analyse existing knowledge by sharing their own knowledge with other users.

Deze special bevat een groot aantal artikelen (in totaal dertig pagina’s) die verschillende aspecten van bloggen behandelen. Eén artikel gaat bijvoorbeeld over weblogs als middel om impliciete kennis binnen organisaties meer expliciet te maken (mijn favoriete artikel uit deze uitgave). Een andere bijdrage gaat in op weblogs als reflectie-instrument.

Verwacht geen uitvoerige, kritische, diepgravende analyses. De diverse bijdragen zijn kort en bondig geschreven (door ‘gelovigen’). Ze kennen ook wat overlap omdat zo’n beetje elke auteur weblogs introduceert. Maar je scant er snel door heen en je krijgt op die manier snel een aardig overzicht van de mogelijke toepassingen van weblogs binnen leersituaties.

Via Anne Davis.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *