Social software binnen bedrijven invoeren

You can lead them to social media, but can you make them drink? gaat over de invoering van social software binnen bedrijven. De auteur krijgt daar regelmatig verzoeken voor van klanten, maar vraagt zich af of de eindgebruikers daar altijd op staan te wachten. Daarom stelt hij klanten eerst een aantal vragen, zoals: welke social software gebruikt je doelgroep al?

Het valt de auteur daarbij onder meer op dat slechts een kleine groep klanten zichzelf als een 'digitale pionier' beschouwt, en dat deze groep uit allerlei leeftijdscategorieën bestaat (zie ook de indeling van Forrester). Verder valt op dat degenen die nu nog niet actief zijn met online samen werken, dat wel van plan zijn te gaan doen.

De belangrijkste wens om met social software aan de slag te gaan is de behoefte aan ondersteuning bij online samenwerkingsprojecten, schrijft deze ervaringsdeskundige.

Een leuke bijdrage. Wel wil ik opmerken dat je nieuwe technologieën niet pas moet gaan invoeren als de eindgebruikers er daadwerkelijk ook om vragen. Innovatie zou anders wel eens erg lang op zich kunnen laten wachten .

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *