Sessie ICT in het onderwijs: een goed gesprek

Vanmiddag heb ik een sessie verzorgd voor een groep enthousiaste adviseurs van Interstudie NDO. Het was de bedoeling dat ik hen zou prikkelen (‘aan de boom schudden’), hen zou informeren over belangrijke ontwikkelingen op het gebied van ICT in het onderwijs en dat ik voorbeelden zou geven van toepassingen van technology enhanced learning. Vervolgens zouden we aan de slag gaan met stellingen.

Het liep iets anders šŸ˜‰
Het werd een enthousiast en leerzaam gesprek van meer dan drie uur over onder meer het gebruik van mobiele technologie in het onderwijs (in relatie pedagogiek), de mogelijkheden van ICT om adaptief leren mogelijk te maken, activerende didactiek met ICT, het belang van intrinsieke motivatie , Winny the Pooh en e-learning en de integratie van professionalisering en onderwijsontwikkeling (onder meer via TPACK). Ik heb daarbij trends inderdaad kunnen illustreren aan de hand van voorbeelden uit het onderwijs.

EĆ©n van de aanwezigen wees op onderstaande video, die illustreert dat jongeren zelfgestuurd kunnen leren als zij voldoende intrinsiek gemotiveerd zijn.

Hieronder vind je mijn inleidende presentatie:

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *