Saba, volgens eigen zeggen "the leading provider of human capital development and management (HCDM)", heeft vandaag bekend gemaakt dat zij het Saba Enterprise Learning systeem met succes bij autofirma Renault heeft ingevoerd. De vierhonderd dealers van Renault in Frankrijk hebben via Internettoegang tot competentieprofielen en het (online) opleidingsaanbod. Renault wil training van autodealers wereldwijd standaardiseren en de management processen certificeren. Het gebruik van het Saba Enterprise Learning systeem moet hier een bijdrage aan leveren.
Steeds meer autofabrikanten willen -mede als gevolg van Europese wetgeving- via trainingen beter grip krijgen op de kwaliteit van hun dealers. E-learning wordt daarom door grote firma’s steeds vaker ingezet binnen de zogenaamde "supply chain". In sommige bedrijfstakken (of bepaalde onderdelen van bedrijfstakken) is het belangrijk om te werken aan standaardisatie van kennis en vaardigheden. Maar het kan ook de-motiverend werken als je als werknemer je eigen werkprocessen nauwelijks naar eigen inzicht in kunt richten.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie