REFLECT: e-portfolio initiatief

Eschoolnews heeft deze week een artikel gepubliceerd waarin Helen Barret wordt geïnterviewd over het REFLECT, een e-portfolio initiatief:

"REFLECT, which stands for "Researching Electronic portFolios: Learning, Engagement, and Collaboration through Technology," the massive endeavor is designed to examine the use of electronic portfolios in secondary education, as well as to enhance TaskStream’s student portfolio system–predominantly used in colleges and universities–to meet the needs of high schools."

Het artikel is informatief, het initiatief de moeite waard. Maar wat ik het meest boeiend vind is dat Barret in haar weblog de journalist, die het artikel heeft geschreven, corrigeert.
Wie wel eens is geïnterviewd, zal ook hebben ervaren dat journalisten de plank wel eens mis kunnen slaan. Vooral als ze over een specifiek thema als (t)e-learning moeten schrijven. Het gebeurt regelmatig (althans dat is mijn ervaring) dat journalisten je mening net niet zodanig weergeven als jij het hebt verteld. Als ik word geïnterviewd (meestal een paar keer per jaar), stel ik dan ook altijd als voorwaarde dat ik het artikel wil zien vóórdat het wordt geplaatst. Maar dankzij weblogs kun je nu ook zelf rectificeren. En dan maar hopen dat de lezers van het artikel ook de weblog bezoeken.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *