Volgens "M-learning is good" bieden barcodes en QR-codes interessante mogelijkheden voor mobile learning:
- Je kunt fysieke objecten voorzien van QR-codes, en zo de fysieke wereld verbinden met digitale informatie. Dat gebeurt bijvoorbeeld in musea.
- Je kunt boeken voorzien van QR-codes en de papieren informatie aanvullen met bijvoorbeeld multimedia.
- Personen kunnen via QR-codes meer informatie geven over zichzelf. Bijvoorbeeld door het LinkedIn-profiel via een QR-code op een visitekaartje toegankelijk te maken (hoeven mensen de URL niet meer in te tikken).
- De favoriete toepassing van de auteur is overigens
a person could annotate an experience based on the event identified by the QR code or bar code and that annotation could include pictures, audio and video from the event (all captured with the mobile device of course)
Via Delicious heb ik inmiddels verschillende bronnen over QR-codes verzameld. Onder meer tools waarmee je deze codes kunt maken.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
One Shoe, interactieve marketing- en communicatiebureau uit Utrecht, is bezig met de ontwikkeling van een systeem: Adbridge. Adbridge maakt het voor organisaties zelf mogelijk om een brug te maken van offline naar online informatievoorziening en direct respons. Adbridge is daarmee niet alleen een brug van offline naar online, maar ook een brug tussen organisaties, adverteerders en consumenten.
Hoe werkt het?
Adbridge is een programma die organisaties kunnen gaan gebruiken om zelf mobiele actiepagina’s aan te maken. Adbridge maakt het voor organisaties mogelijk om, zonder enige kennis van ICT, binnen enkele klikken actiepagina’s, mobiele coupons, formulieren, enquêtes en digiflyers aan te maken of video’s en games toe te voegen. Deze mobiele actiepagina’s worden omgezet in QR codes die te plaatsen zijn in offline (print) reclame-uitingen. Meer informatie hierover is te vinden op http://www.qrcode.nu. Organisaties maken het met Adbridge voor consumenten mogelijk om door één klik op een knop direct samples, gadgets of brochures aan te vragen.
One Shoe heeft als eerste QR codes geintroduceerd in Nederland. Voor Utrechts Munumenten Fonds hebben wij QR codes gebruikt als middel voor geintresseerden om meer info. te verkrijgen van een Monument.
Wilfred ook leuk om te weten, is dat wij de ontwikkeling van de nieuwe online identiteit en website van Groenlinks voor onze rekening hebben genomen. De website Zinineuropa.groenlinks.nl is daarnaast verkozen tot beste verkiezingswebsite.