Vanmiddag verzorg ik bij Boom Onderwijs een presentatie over (t)e-learning, in het kader van een docentendag over e-learning en onderzoeksmethoden. Ik ga in op hoe technologie leeromgevingen kan versterken, wat succesfactoren en valkuilen zijn, èn welke rol een docent bij (t)e-learning speelt. Hieronder vind je mijn presentatie.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Nog niet eerder zag ik zo duidelijk omschreven wat de rol van weblogs in het onderwijs kan betekenen. Voor mij dankbaar materiaal voor een weblogproject dat wij binnenkort gaan starten bij ROC MB.
Wat ik ook goed vind aan je presentatie is de omschrijving van de rol van de docent. Wat kan die nu concreet bijdragen, wat wordt zijn functie, en hoe moet hij te werk gaan. Volgens mij moet het daar de komende jaren over gaan. Docenten zijn langzaamaan, (soms zelfs heeeel langzaamaan) steeds meer genegen ‘iets’ met ICT in hun onderwijs te gaan doen. We komen er wel, het duurt alleen even…
Zie nu pas de kanjer van een stijlfout in mijn reactie, maar kand die helaas niet meer terug halen. Daarom maar zo. Ik bedoel natuurlijk:
wat de rol van weblogs in het onderwijs kan zijn (of wat weblogs in het onderwijs kunnen betekenen).
@Moniek Verhaaren: graag gedaan, maar ik heb dat al vaker ‘geroepen’. Ik vraag me overigens wel af of weblogs in het onderwijs niet meer een plek kunnen krijgen in het hoger onderwijs, in plaats van het mbo. En wat die taalfout betreft: ach….