Will Richardson maakt in zijn weblog melding van een artikel over podcasting in het onderwijs. Dit is een toepassing waarbij je audiofragmenten via een RSS-feed reader kunt zoeken en vervolgens downloaden en beluisteren. In de Wiki van Edublogs heb ik me al kritisch uitgelaten over de toepassing van podcasting in het onderwijs (zie ook de reactie van Pierre Gorissen in zijn weblog). Ook nu word ik weer niet vrolijk als ik lees:
"Current applications range from placing audio updates from administrators on district Web sites, recording class presentations for later review, uploading interviews of community leaders and producing online school radio broadcasts. Duke University distributed iPods with school-related information and instructional content to all of its first-year students this year, and similar applications are being discussed at K-12 levels, too. "
Het blijft toch steken bij het verstrekken van informatie over het onderwijs en bij een toepassing binnen het onderwijs waarbij de onderwijsinstelling/docent vertelt en de student luistert. Wat wel een voordeel is, is dat het individu kan beslissen waar, wanneer en wat hij of zij beluistert (just-in-time, just enough).
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie