Podcast over generatieve AI en een aantal aspecten van het onderwijs

Enkele weken geleden maakten Thijs Wesselink en Liza Peeters-Goos van Metis Onderwijsadvies een podcast met mij over recente ontwikkelingen en onderzoeken op het gebied van generatieve AI in het onderwijs.

We spraken onder meer over de mate waarin generatieve AI het onderwijs zal beïnvloeden. Daarnaast zijn we ingegaan op twee onderzoeken waaruit blijkt dat het gebruik van generatieve AI voor feedback en tutoring niet altijd leidt tot effectief leren. Lerenden moeten niet afhankelijk worden van generatieve AI en leren ook niet ‘outsourcen’  naar generatieve AI.

Verder zijn we ingegaan op de ontwikkeling van AI-agents (niet te verwarren met de huidige chatbots). Een ander onderwerp was de rol van een AI Advisory Board bij de invoering van generatieve AI binnen een onderwijsinstelling.

Tenslotte ben ik stil blijven staat bij de toekomst van AI voor e-learning. Ik verwijs daarbij ook naar mijn nieuwe boek “Van start met e-learning in 60 minuten”. 

Je kunt de podcast beluisteren website van Metis Onderwijsadvies of via Spotify.

Mijn bronnen over (generatieve) artificiële intelligentie

Deze pagina bevat al mijn bijdragen over (generatieve) artificiële intelligentie, zoals ChatGPT.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *