e-Portfolio’s: Reflection Is Not a Mirror, It’s a Lens

Via de weblog van Helen Barret kwam ik terecht op een website van de universiteit van Brits Columbia. Deze universiteit heeft eind 2004 een conferentie gehouden met de prachtige titel "Reflection Is Not a Mirror, It’s a Lens". Je vindt op deze sites de presentaties, onder meer in videoformaat (Quicktime).

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Conferencing on the Web

Deze website ontsluit een groot aantal applicaties, waarmee online gecommuniceerd kan worden. Daarbij gaat het om programma’s die synchroon en a synchroon communiceren mogelijk maken. Ook audio en video conferencing komen aan bod. Verder staan hier boekbeschrijvingen en andere bronnen die te maken hebben met "conferencing".Behoorlijk uitgebreid. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Metadata FAQ

Standaarden, specificaties, SCORM, IEEE…Als je je bezighoudt met te-learning ontkom je er niet aan je bezig te houden met deze onderwerpen. Een aantal organisaties op het gebied van standaarden en specificaties (zoals het Dublin Core Metadata Initiatief, het IMS Global Learning Consortium en het IEEE Learning Technology Standards Comité) hebben

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Siemens Communication wint prijs met blended learning programma

Multinational Siemens Communication heeft "goud" gewonnen voor de zogenaamde Staff Development Programme of the Year. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door het Britse Institute of IT Training.Bij hun opleidings- en ontwikkelingsprogramma maakt Siemens onder meer gebruik van online producten van SkillSoft, naast face-to-face aanbod. "The judges were impressed by SC’s

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Portfolio assessment: case study

Jan Vermunt maakte mij en mijn collega’s vandaag attent op een boeiend artikel van Erik Driessen e.a. Erik is bij de Universiteit van Maastricht betrokken bij de invoering van het portfolio voor de beoordeling van studenten. Driessen c.s. beschrijven positieve ervaringen. In Maastricht gebruiken ze een zorgvoldige beoordelingsprocedure die toch

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een zesje voor de Nederlandse kenniseconomie

De Nederlandse kenniseconomie scoort met een 6,3 maar net voldoende. Althans volgens het onderzoek "Slimmer kennis delen". Volgens de onderzoekers hebben we in Nederland voldoende ideeën, maar worden deze niet uitgevoerd. Opvallend is dat de respondenten wel verwachten dat hier verbetering in zal optreden. Met betrekking tot e-learning ben ik

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder