Impressie CRWO-conferentie: Hoezo, dat zou jij toch doen?

Na de lunch heb ik tijdens de CRWO-conferentie een werkatelier bijgewoond waarin een complexe innovatie bij de Hogeschool Zuyd centraal stond. Frits Simon is sinds september 2004 directeur van de faculteit ICT van deze school. Hij heeft de opdracht om in 2008 vraaggestuurd onderwijs in te voeren. Simon schetste deze

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Impressie CRWO-conferentie: succes- en faalfactoren bij innovaties

Tijdens de CRWO-conferentie heb ik een sessie van de Open Universiteit bezocht over succes- en faalfactoren bij innovaties. In opdracht van SURF heeft de OU een aantal vernieuwingsprojecten geanalyseerd. Ze hebben hierbij onder andere "concept mapping" als methode gebruikt. Tijdens deze sessie hebben we in vogelvlucht deze methode gehanteerd (afgewisseld

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Impressie CRWO-conferentie: resultaat bereiken als adviseur

Vrijdag j.l. heb ik de CRWO-conferentie bezocht, samen ongeveer 140 andere adviseurs die in het hoger onderwijs werkzaam zijn. Ik ben normaliter terughoudend in het bezoeken van dergelijke congressen (kosten-baten), maar dit keer gaven twee redenen de doorslag om toch te gaan. In de eerste plaats vond de conferentie plaats

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Effectieve e-learning: zeven richtlijnen

Hoe kun je e-learning op een effectieve manier binnen bedrijven inzetten? Volgens Anol Bhattacharya als je deze zeven richtlijnen volgt. De eerste richtlijn heeft te maken met de "business needs analysis", die vanuit verschillende perspectieven (o.a. het perspectief van de lerende) gemaakt moet worden. Richtlijn twee legt de nadruk op

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leermanagement systeem verhindert effectief online leren

Via via ben ik een artikel tegengekomen van Michael Hotrum van de Canadese Open Universiteit: "The traditional packaging of electronic learning — the learning management system (LMS) — is progressively being regarded as a hindrance to effective online learning. Its design, functionality, complexity, price, and value are being questioned. A

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

BP gebruikt ICT om lerende organisatie te worden

British Petrol (BP) is in zee gegaan met Skillsoft om 80.000 gebruikers te ondersteunen bij het leren. Medewerkers, zakenrelaties ("contractors") en in een aantal gevallen ook klanten hebben toegang tot een voor BP aangepast leermanagementsysteem (LMS). Duizenden modules en cursussen (maatwerk en standaard content) worden via dit LMS ontsloten, net

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Contactformulier en andere gereedschappen

Nadat ik eerder deze week een nieuwe stelling op mijn website heb geplaatst, heb ik vanavond een formulier onder "Contact" geplaatst. Daarvoor konden mensen alleen via dit onderdeel mijn e-mailadres aanklikken. Nu kunnen bezoekers met een vraag, deze vraag via het formulier stellen. Ik heb ook de zoekfunctie veranderd. Ik

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder