Het gaat steeds beter met de inzet van ICT in het onderwijs

Het gaat steeds beter met de inzet van ICT in het onderwijs. Dat blijkt althans uit een review rapport van Becta. Becta richt zich -uiteraard- op de Britse situatie. Ze concluderen dat de ICT-voorzieningen in Groot-Brittannië steeds beter "op orde" zijn en ook kwalitatief heeft het Britse onderwijs vooruitgang geboekt

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Peer assessment, ondersteund met ICT

Gisteren hebben we tijdens het inhoudelijke gedeelte van onze maandelijkse teamvergadering gediscussieerd over peer assessment. Het was een zinvolle manier van leren, vooral omdat ik de uitkomstyen direct in een project kon gebruiken. Peer assessment is erg “in”, op dit moment. Het wordt gezien als een zinvolle manier van leren

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zoekmachine voor mijn website/log

Naar aanleiding van een oproep (wie weet een liefst gratis search engine voor mijn site?) wees Raoul Teeuwen mij op http://picosearch.com/. Ik ben er gisteravond meteen maar mee aan de slag gegaan. Bezoekers van http://www.wilfredrubens.com kunnen via de optie "Zoeken" mijn site doorzoeken. Vooralsnog lijkt het er op dat Picosearch

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Elementen van een effectief e-learning ontwerp

"Elements of Effective e-Learning Design" is een recent gepubliceerd artikel van twee Australische onderzoekers. "This paper highlights the elements of effective design that we consider assist in the development of high quality materials in a cost efficient way." Zij onderscheiden zes aspecten een "e-learning ontwerp". Zij willen daarbij vooral kijken

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Website connectivisme

"Connectivism is a learning theory for the digital age. Learning has changed over the last several decades. The theories of behaviourism, cognitivism, and constructivism provide an effect view of learning in many environments. They fall short, however, when learning moves into informal, networked, technology-enabled arena." George Siemens heeft een website

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder