Weblog BlackBoard

Op dit moment vindt in Baltimore de mondiale BlackBoard Users Conference plaats. Ter gelegenheid hiervan heeft BlackBoard een weblog gelanceerd. Als voorzitter van het Utrechtse BlackBoard Consortium moet deze weblog natuurlijk in mij RSS-feed reader worden opgenomen. Ben benieuwd of onze Amerikaanse vrienden regelmatig via deze weblog communiceren. En ik

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Blogvangelisatie?

De laatste tijd kom ik wel eens de term "blogvangelisatie"  tegen. Een samentrekking van weblog en evangelisatie, natuurlijk. Hieronder vallen activiteiten die er toe moeten leiden dat -met name- docenten overtuigd worden van het nut van weblogs. Volgens mij moeten we dat niet doen. We hebben volgens mij te lang

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Klaar voor e-learning?

Karl Kapp beschrijft in de april-editie van Learning Circuits hoe je kunt bepalen welke e-learning toepassing geschikt is voor een organisatie. Kapp betrekt vier aspecten bij de e-learning readiness beoordeling. In de eerste plaats moet een organisatie vragen beantwoorden die zicht geven op de "business needs" en de organisatiestrategie. Het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Universiteit van Phoenix biedt 1500 Skillsoft cursussen aan

De Universiteit van Phoenix is een particuliere universiteit, die gespecialiseerd is in online en blended learning. Vandaag is bekend geworden dat deze universiteit 1500 e-learning cursussen van Skillsoft gaat aanbieden "for general education and elective credit requirements for undergraduate degree programs." Het gaat daarbij om ICT-cursussen en "business skills". Een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Over gepersonaliseerd leren, geïntegreerde technologieën en e-portfolio’s

Susan LaCour heeft een interessant en illustatief artikel geschreven met als titel "The Future of Integration, Personalization, and ePortfolio Technologies": "These technologies will enable learners to have more control over how, where, and when they experience educational and professional development in pursuit of their individual goals. Learners of all ages

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Richtlijnen voor afstandsleren

What Works in Distance Learning is een website met een flink aantal richtlijnen voor het ontwerp en de ontwikkeling van strategieën voor afstandsleren. "This document provides up-to-date guidance for researchers, instructors, program managers and instructional or assessment designers of DL programs, and can serve as a best practices guide for

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder