Educatief potentieel van podcasting

Via de weblog van het Britse  E-learning Centre (één van mijn favoriete weblogs) kwaming vanavond het artikel "Exploiting the educational potential of podcasting" van Dave Jobbings tegen. Vooral het derde onderdeel van zijn artikel spreekt me erg aan. Jobbings stelt there are three areas where the potential of podcasting could

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Succes- en faalfactoren bij innovatieve onderwijsprojecten

Op 20 maart j.l. heb ik in deze weblog geschreven over een workshop die ik tijdens de CRWO-conferentie heb bijgewoond. Deze workshop ging over succes- en faalfactoren bij innovaties. Inmiddels is de dieptestudie gepubliceerd, waarop deze workshop was gebaseerd: Determinants for Failure and Success of Innovation Projects: The Road to

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Blogpoly

Heel grappig: de wereld van weblogs, wiki’s etc uitgebeeld en ontsloten via een monopoly-bord: Blogpoly. "It is fun to use the board to lay out the Blogosphere Ecosystem. It helps me to think and learn about blogging culture by transforming the original game into this version.(…) Actually Blogpoly is nearly

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Masie over het gebruik van weblogs en wiki’s tbv leren

Elliot Masie is een bekend denker en adviseur op het gebied van e-learning, en oprichter van het Masie Center. Ik volg hem al een jaar of tien. Regelmatig schrijft hij aardige bijdragen. Masie geeft elektronische nieuwsbrief uit en hij heeft ook zijn eigen weblog.In zijn laatste elektronische nieuwsbrief beschrijft hij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICT uitdagingen in het hoger onderwijs

In dit artikel blikken de auteurs terug op trends die de afgelopen vijf jaar door "campus leaders" zijn betiteld als "critical IT challenges in higher education". Elk jaar heeft het EDUCAUSE Current Issues Committee vier (aanvankelijk drie) vragen voorgelegd om deze uitdagingen in kaart te kunnen brengen. Aanvankelijk werden deze

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Open Source Software in het Britse onderwijs

Becta (British Educational Communications and Technology Agency) heeft het gebruik van open source software in het Britse onderwijs onderzocht. Het schijnt dat dit rapport in verband met de Lagerhuisverkiezingen pas vrijdag j.l. openbaar is gemaakt. "The project report from the study "Open Source Software in Schools: A study of the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Cellphedia

Bij Cellphedia gaat het om kennis delen via de mobiele telefoon. Dit project maakt deel uit van een promotie-onderzoek. "It is an application that enables its users to send and receive up-to-date encyclopedia-type information amongst each other, on the go, through SMS. I call it: ‘The first ubiquitous social encyclopedia’."

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder