Welke structuur heeft een digitaal portfolio nodig?

Afgelopen donderdag had ik aan de Universiteit Utrecht een sessie over het gebruik van het digitaal portfolio (dankzij de hitte en andere bezigheden loop ik wat achter). Eén van de gespreksonderwerpen was de vraag of je als opleiding veel of weinig structuur moet voorschrijven. Uit de verschillende ervaringen werd duidelijk

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Radicale innovaties in kennisintensieve dienstverlenende organisaties

Vanochtend hadden we een maandelijkse teamvergadering. Deze vergadering bestaat eigenlijk altijd uit een huishoudelijk en inhoudelijk gedeelte. Tijdens het inhoudelijke deel presenteerde Anna van Poucke de resultaten van haar proefschrift, genaamd ‘Creating radical innovations in Knowledge Intensive Service Firms’. Van Poucke was projectmanager van een radicaal vernieuwingsproces binnen één van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het Nieuwe Leren: over Urbanus VIII, Rita Verdonk, appels en peren

Vandaag is een column gepubliceerd, die ik onlangs op verzoek van de redactie van de Edusite heb geschreven. Ik heb deze column ook op mijn eigen website geplaatst. In deze column onderscheid ik drie strategieën die tegenstanders van het "nieuwe leren" gebruiken.  Eigenlijk ben ik een gematigd voorstander van het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder