Moodle en Sakai

Een interessante overweging van Graham Attwell over verschillende modellen om open source elektronische leeromgevingen te ontwikkelen. Daar waar Moodle in grote openheid wordt ontwikkeld, is de community die Sakai maakt behoorlijk gesloten. Dit heeft volgens Graham tot gevolg dat de ontwikkeling van Sakai met een behoorlijke dosis scepsis wordt bekeken.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Doe mee aan een weblog onderzoek!

Het bekende Massachusetts Institute of Technology houdt een onderzoek onder webbloggers. Iets voor Nederlandse en Vlaamse Edubloggers? Our goal is to help understand the way that weblogs are affecting the way we communicate with each other. Specifically we are interested in issues of demographics, communication behaviors, experience with weblogs and

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Lessons learned bij weblogs in het onderwijs

Eén van de voordelen van feedreaders als Bloglines is dat je interessante bronnen op het spoor kunt komen omdat verschillende webloggers er over schrijven. Via verschillende weblogs kwam ik uit bij een presentatie Blogs in the Classroom. Deze presentatie bevat o.a. een dia over "lessons learned". Auteur Kathy Gill raadt

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Internet verandert leesgedrag

Het artikel "How the Web changes your reading habits" beschrijft twee technologieën die er toe moeten bijdragen dat online lezen effectiever wordt dan lezen van papier: Bij ScentHighlights wordt gebruik gemaakt artificiële intelligentie (in feite gebaseerd op statistische technieken). ScentHighlights gets its name from a theory that proposes that people

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder