Verbeterde podcasts

Gelezen in de Vlaamse Edublogs: De ‘enhanced podcast’ is er! Dit is waarschijnlijk wat de podcast nodig had om bruikbaar te worden in m-learning (mobiel leren)! (…)Eindelijk kan je chapter-tracks toevoegen, illustraties of slide-shows. Opeens worden – in mijn bescheiden opinie – podcasts nuttige leermaterialen. Voordien was de beperking tot

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Knelpunten bij het gebruik van portfolio´s: grote knelpunten, kleine knelpunten

De laatste dagen ben ik aan de slag geweest met een paper over knelpunten bij het gebruik van portfolio´s. Dit paper hoop ik eind oktober te presenteren tijdens een internationaal ePortfolio congres in Cambridge (het voorstel is geaccepteerd). Het is me opgevallen dat de meeste auteurs, als men rept over

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe kun je weten of een website betrouwbare informatie bevat?

Onlangs schreef ik over de huiver van veel mensen om wiki’s in het onderwijs te gebruiken: deugt de informatie immers wel?Stephen Downes heeft hierover Principles for Evaluating Websites geschreven: How do you know whether something you read on the web is true? You can’t know, at least, not for sure.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Interview Etienne Wenger over Communities of Practices

Etienne Wenger kan misschien wel worden beschouwd als dé "community of practice"- goeroe. Het Deense KnowledgeLab heeft een interview en een lezing van Wenger op Internet geplaatst. In this interview Wenger outlines (in clip 1) the constitutive and fundamental assumptions of social learning theory, he explains (clip 2) how the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder