E-personality: de fusie tussen ICT en pedagogiek

"E-Personality is a pedagogical technique designed to let an instructor’s skills and ability shine through when teaching online courses." Aldus de aanhef van peter Chepya’s artikel "E-Personality: The Fusion of IT and Pedagogical Technique". Chepya heeft volgens eigen zeggen "e-personality" zelf ontwikkeld. Centraal binnen zijn aanpak staat "presence learning" (in

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe actueel kan een encyclopedie zijn?

Via Will Richardsons’ weblog ben ik me weer eens bewust geworden van de kracht van Wikipedia, de prachtige mogelijkheden van hypertekst èn de waarde van de integratie van verschillende media. Je vindt er "nu al" zeer uitvoerige informatie over de orkaan Katrina.Opvallend is de volgende waarschuwing (maandag 29 augustus 2005,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Archief Technology Source

The Technology Source was een ge-peer reviewed tweemaandelijks periodiek, dat van 1997 tot 2003 is verschenen.  Het doel van het tijdschrift was to provide thoughtful, illuminating articles that would assist educators as they face the challenge of integrating information technology tools into teaching and into managing educational organizations. Sinds kort

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Online studeren bij Harvard University

De Asian Pacific Post presenteert het als groot nieuws. Mensen die er altijd van droomden om aan de gerenommeerde Harvard University te studeren, kunnen dat nu via Internet doen. Het gaat daarbij om contractactiviteiten (cursussen en programma’s die met een certificaat worden afgerond). Colleges worden opgenomen en via Internet ontsloten,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom volwassen deelnemers voortijdig stoppen met e-learning…

JoAnn Funk analyseert in het artikel "At-Risk Online Learners:Reducing Barriers to Success" waarom bepaalde volwassen deelnemers voortijdig met e-learning stoppen. Zij concludeert onder meer: An online learner has characteristic risk factors like the life stresses we all experience as an adult, and maybe having no emotional support from school, family,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Afscheid directeur ICT UU

Ik heb gistermiddag het afscheid bijgewoond van Peter Schelleman, directeur ICT van de Universiteit Utrecht. Ter gelegenheid van zijn afscheid spraken een aantal sprekers over veranderingen als gevolg van ICT. Peter legde zelf de nadruk op het belang van harmonisatie en standaardisatie van werkprocessen met behulp van ICT. Wat betreft

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderzoek naar online communities wordt volwassen

Het artikel "Online Communities: Design, Theory, and Practice" bespreekt negen artikelen met betrekking tot onderzoek dat is verricht naar online communities. Dit artikel is een inleiding op een recente special van het Journal of Computer-Mediated Communication over onderzoek naar online communities. De auteurs concluderen in deze bijdrage dat het onderzoeksgebied

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder