Hoger onderwijs benut vernieuwingspotentieel (t)e-learning onvoldoende

In zijn artikel "Networked Learning in the Knowledge Economy – A Systemic Challenge for Universities" beschrijft Hans-Peter Baumeister dat uitdagingen voor het hoger onderwijs binnen de kennissamenleving. Hij stelt het hoger onderwijs de mogelijkheden van (t)e-learning nog onvoldoende benut. Als het gaat om (t)e-learning, bestaat binnen instellingen voor hoger onderwijs

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

An Overview of e-portfolios

Educause Learning Initiative heeft een paper over elektronische portfolio’s uitgegeven (van George Lorenzo en John Ittelson). Three types of e-portfolios are described in this report: student e-portfolios, teaching e-portfolios, and institutional e-portfolios. E-portfolios can support student advisement, career preparation, and credential documentation; the sharing of teaching philosophies and practices; department

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Handleiding Del.icio.us

David Muir heeft een weblog over ICT en leren (ontdekt via Anne Davis). Hij bericht deze week over een handleiding Del.icio.us: Del.icio.us Delightful De-lovely!Online Social Bookmarking, or: Tagging for Teaching At one level del.icio.us is a site for saving your favourites/bookmarks online but it is more than that. It is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Verbeterde podcasts

Gelezen in de Vlaamse Edublogs: De ‘enhanced podcast’ is er! Dit is waarschijnlijk wat de podcast nodig had om bruikbaar te worden in m-learning (mobiel leren)! (…)Eindelijk kan je chapter-tracks toevoegen, illustraties of slide-shows. Opeens worden – in mijn bescheiden opinie – podcasts nuttige leermaterialen. Voordien was de beperking tot

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Knelpunten bij het gebruik van portfolio´s: grote knelpunten, kleine knelpunten

De laatste dagen ben ik aan de slag geweest met een paper over knelpunten bij het gebruik van portfolio´s. Dit paper hoop ik eind oktober te presenteren tijdens een internationaal ePortfolio congres in Cambridge (het voorstel is geaccepteerd). Het is me opgevallen dat de meeste auteurs, als men rept over

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder