Reflectie-ondersteunende tools

Reflecteren wordt vaak als onmisbaar gezien voor het leren, ook al kom ik regelmatig mensen tegen die een aversie hebben tegen "verplicht" (schriftelijk) reflecteren. Seung-hee Lee heeft een paper geschreven over individueel en gezamenlijk reflectief denken. In "Design and Analysis of Reflection-Supporting Tools in Computer-Supported Collaborative Learning" (CSCL) gaat Lee

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

“Vader van Internet” wordt “evangelist” bij Google

Vinton Cerf (die op dezelfde dag als mij jarig blijkt te zijn) kan min of meer worden beschouwd als één van de grondleggers van het Internet. Hij heeft  namelijk het TCP/IP-protocol mee uitgevonden èn de ISOC mee opgericht, een bekende internationale organisatie die het gebruik van het Internet stimuleert. Indirect

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ePortfolios >> Hi-Octane Assessment

Stephen Downes vindt dat je de plank mis slaat als je elektronische portfolio’s wilt gebruiken voor assessments. Toch beveelt hij het artikel ePortfolios >> Hi-Octane Assessment aan. Driven by a variety of goals—including assessment and professional development— the electronic portfolio technology has caused a good deal of excitement in the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Weblogs helpen bij leren

Dankzij een projectvergadering in Valencia en gisteren Nederland-Andorra life (mooie sfeer daar in Eindhoven), heb ik mijn weblog wat verwaarloosd. Van het weekend maar wat inhalen. Om te beginnen: voorlopige bevindingen van een Australisch onderzoek lijken er op te wijzen dat het bijhouden van weblogs studenten helpt bij het kritisch

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder