Sterke groei online hoger onderwijs

Ik heb het normaal gesproken niet zo op rooskleurige toekomstvoorspellingen wat betreft de groei van (t)e-learning. Veel interessanter is het om te kijken naar de recente ontwikkeling van het aandeel online leren. Via Stephen Downes ben ik dit -bijna twee maanden oude- relevante bericht tegen gekomen: The online distance education

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Beleid rond blended learning

Een aantal van mijn collega’s is voor de zomervakantie druk in de weer geweest met een beleidsonderzoek naar blended learning. Het onderzoek -in het kader van het e-Learning Research Programma van SURF-  is vandaag gepubliceerd. Ze hebben gekeken naar bewuste beleidskeuzes die hoger onderwijsinstellingen maken ten aanzien van de optimale

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ontwikkeling van leerlandschappen

In "2020 Visions" geeft prof.dr. Wim Veen zijn visie op de ontwikkeling van "learning landscapes". Veen beschrijft een aantal economische, technologische en maatschappelijke factoren die van invloed zijn op de manier waarop leren plaats vindt. Veen beschrijft onder meer hoe verschillend jongeren leren en omgaan met informatie, in vergelijking met

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Afscheid Jef Moonen en Betty Collis: Technology as a Learning Workbench

Afgelopen donderdag hebben Betty Collis en Jef Moonen afscheid genomen als hoogleraar aan de Universiteit Twente. Ter gelegenheid van dit afscheid hebben zij een "reflection document" geschreven over ICT en leren.Mijn collega Sandra ter Horst (oud-studente van Collis en Moonen) was er bij en attendeerde me op dit boekje (95

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder