ePortfolios >> Hi-Octane Assessment

Stephen Downes vindt dat je de plank mis slaat als je elektronische portfolio’s wilt gebruiken voor assessments. Toch beveelt hij het artikel ePortfolios >> Hi-Octane Assessment aan. Driven by a variety of goals—including assessment and professional development— the electronic portfolio technology has caused a good deal of excitement in the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Weblogs helpen bij leren

Dankzij een projectvergadering in Valencia en gisteren Nederland-Andorra life (mooie sfeer daar in Eindhoven), heb ik mijn weblog wat verwaarloosd. Van het weekend maar wat inhalen. Om te beginnen: voorlopige bevindingen van een Australisch onderzoek lijken er op te wijzen dat het bijhouden van weblogs studenten helpt bij het kritisch

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gratis online leren voor studenten uit rampgebied

De orkaan Katrina heeft ook een aantal universiteiten getroffen. Hun studenten kunnen nu gratis online leren, dankzij een consortium van universiteiten "With the help of dozens of colleges and universities nationwide, we can now offer students key courses online to bridge them through this difficult time and eventually allow them

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Impressie Vlaamse Iederwijs-school

Edublogs.be heeft een rapportage gepubliceerd waarin een impressie wordt gegeven van een "Iederwijs"-school in Gent. Ze heten daar Sudbury-school (maar het orgineel als ik me niet vergis). Aardig citaat: ‘Maar wij zeggen zeker niet dat alle onderwijs Sudbury moet worden’, aldus Vera. ‘Alleen kunnen kinderen die in het gewone onderwijs

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe willen studenten ICT gebruiken?

Stephen Downes schrijft over een onderzoek waarin studenten zijn gevraagd hoe zij ICT idealiter zouden willen gebruiken.Klein, draadloos, snel te bedienen met je stem. Dat zijn enkele sleutelwoorden. In completing their schoolwork, students would work closely and routinely with an intelligent digital tutor, and tap a knowledge utility to obtain

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder