Wiki’s, weblogs en leren binnen organisaties

Menig organisatie heeft te maken met turbulente ontwikkelingen. Deze ontwikkelingen vereisen permanent veranderen en leren. Dit stelt ook bepaalde eisen aan medewerkers. Zij moeten in staat zijn op een snelle manier kennis ontwikkelen en kennis en informatie delen. Wiki’s en weblogs kunnen daarbij een rol spelen, aldus D. Calvin Andrus

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Paper ePortfolio conferentie

Eind oktober 2005 presenteer ik een paper tijdens een internationaal ePortfolio congres in Cambridge. Het paper heb ik samen met mijn collega Heinze Oost geschreven. We vergelijken de uitkomsten van onze knelpuntenanalyse met knelpunten rond de invoering van een portfolio, zoals deze in de literatuur worden beschreven. Gisteren zag ik

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Sterke groei online hoger onderwijs

Ik heb het normaal gesproken niet zo op rooskleurige toekomstvoorspellingen wat betreft de groei van (t)e-learning. Veel interessanter is het om te kijken naar de recente ontwikkeling van het aandeel online leren. Via Stephen Downes ben ik dit -bijna twee maanden oude- relevante bericht tegen gekomen: The online distance education

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Beleid rond blended learning

Een aantal van mijn collega’s is voor de zomervakantie druk in de weer geweest met een beleidsonderzoek naar blended learning. Het onderzoek -in het kader van het e-Learning Research Programma van SURF-  is vandaag gepubliceerd. Ze hebben gekeken naar bewuste beleidskeuzes die hoger onderwijsinstellingen maken ten aanzien van de optimale

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder