E-learning voor jongeren net zo vanzelfsprekend als sms

Onder de deelnemers aan het zevende nationale e-learning congres, dat deze week in Utrecht plaats vond, is door onderzoekbureau Trendbox een aantal stellingen voorgelegd. Enkele opvallende resultaten zijn: Meer dan driekwart van de respondenten vindt dat technologie leren aantrekkelijk maakt. Bijna 95% van de respondenten vindt dat we nog lang

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Presentatie Grassroots project Universiteit Utrecht

Aanstaande dinsdag (31 januari) presenteren presenteren 15 docenten van de Universiteit Utrecht hun zogenaamde ‘Grassroots-projecten’ tijdens een afsluitende bijeenkomst in de Booth-zaal van de Universiteitsbibliotheek aan de Uithof. Grassroots is een stimuleringsregeling van SURF die gefinancierd wordt door het Ministerie van OCW. Hiermee kreeg de Universiteit Utrecht extra financiële mogelijkheden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Nissan in zee met Saba

Autofabrikant Nissan zet Saba Learning Suite in om de prestaties en arbeidssatisfactie van meer dan 15.000 medewerkers te vergroten.  De personeelsleden krijgen toegang tot Engelstalige en Japanse leerstof. Het persbericht van Saba laat ook de HR assistant manager van Nissan aan het woord: "Prior to our Saba implementation, Nissan’s training

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Mobiele technologie als wapen tegen AIDS

Mobiele technologie kan anno 2006 worden ingezet als eefctief instrument tegen de verspreiding van HIV en AIDS. De populariteit van de derde generatie mobiele telefoons groeit namelijk sterk en er worden steeds geavanceerdere applicaties voor mobiele telefonie ontwikkeld. Het Indiase bedrijf ZMQ maakt daarom een mobiele game waarmee de bewustwording

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vormen van gezamenlijk leren

Ik ben delen van Maarten de Laat’s dissertatie ‘Networked learning’ aan het lezen. Maarten onderscheidt twee vormen van gezamenlijk leren. Leren in sociale interacties: het leerproces is gezamenlijk, de leeruitkomsten komen vooral ten goede aan het individu. Collectief leren: proces en product zijn resultaat van een gezamenlijk verlopen activiteit. Een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder