Waarom Apple doet veranderen en Philips altijd moet veranderen

Maikel Batelaan heeft op de Managementsite een heel aardig artikel geschreven waarin hij de veranderingskracht van Apple vergelijkt met Philips. Hoe kan het dat technologiebedrijf Apple, met maar twee productlijnen, iPods en Macs, meer waard is geworden dan technologiebedrijf Philips met een vijfmaal grotere omzet en activiteiten in verlichting, medische

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Docenten integreren nieuwe technologieën binnen hun onderwijs

Jongeren gebruiken steeds vaker ICT-tools, docenten integreren deze tools steeds vaker binnen hun onderwijs. Het artikel Teachers turning tech devices into learning tools beschrijft hoe iPods, hand computers en weblogs door docenten in de onderwijspraktijk worden gebruikt. They’re part of a small but growing movement where educators strive to use

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Stand van zaken e-learning in het Nederlandse bedrijfsleven

In de maanden mei tot en met november 2005 heeft E-LearningPlaza onderzoek gedaan naar de stand van zaken rond e-learning en de mogelijke toegevoegde waarde van community learning bij 17 grote opleidingsorganisaties uit het bedrijfsleven (waaronder Heineken University, NS Opleidingen en de KLM). De resultaten van het onderzoek worden de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Fries consortium gezondheidszorg aan de slag met (t)e-learning

Vier Friese organisaties binnen de gezondheidszorg gaan via een portal medische e-learning cursussen aanbieden. Het gaat daarbij om GGZ Friesland, Medisch Centrum Leeuwarden, Revalidatie Friesland and Thuiszorg de Friese Wouden. Dit consortium maakt daarbij gebruik van TopClass van WBT Systems. The new Healthcare Portal will manage and deliver blended learning

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Introductie personal learning environment

De laatste maanden kom je de term ‘personal learning environment’ (PLE) regelmatig tegen. Ik ben er zelf ook behoorlijk enthousiast over omdat dit concept de lerende centraal stelt en tegelijkertijd ‘leren als een sociaal proces’ mogelijk maakt. Via Stephen Downes kom ik een weblogbijdrage van Terry Anderson tegen over  ‘personal

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder