Edubloggers ijdel….

Op 8 november heb ik een nieuwe stelling gelanceerd, waarop bezoekers van mijn website kunnen reageren. Een paar dagen geleden meldde het huisblad van de Universiteit Utrecht dat ijdelheid de belangrijkste drijfveer is van webloggers. Zou dat ook voor Edubloggers gelden? Dus voor personen die een onderwijsgerelateerde weblog bijhouden? Voor-

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Universiteiten met (t)e-learning de markt op

Instellingen voor hoger onderwijs proberen ook -maar niet altijd- (t)e-learning voor bedrijven te ontwikkelen en aan te bieden. Lang niet altijd met succes. Keith Hampson beschrijft in Universities and the Corporate E-Learning Market waarom universiteiten hier vaak niet in slagen. The capacity of universities to compete in new markets is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Reorganisatie website

Buiten is het slecht weer. Mooie aanleiding om mijn website wat te reorganiseren. Ik heb een nieuwe categorie weblogberichten aangemaakt (leeromgevingen; in verband met een te starten project), en relevante berichten hier in ondergebracht.  Verder heb ik de Online Educa berichten van de afgelopen drie jaren in één Online Educa-categorie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Return on investment van blogging

Als een directielid (t)e-learning vooral beschouwt als kostenpost en niet als investering dan vraagt hij (meestal is het inderdaad een man) naar de return on investment. Leidinggevenden die wel de waarde van (t)e-learning inzien, vragen daar niet naar. Managers op het gebied van human resource development willen daarentegen heel graag

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wiki en gezamenlijk schrijven

Binnen het (hoger) onderwijs ontwikkelen studenten vaak ook op een meer constructieve manier schrijfvaardigheden (niet individueel maar gezamenlijk). De auteurs van het wiki-artikel Using Wikis as Collaborative Writing Tools vinden dat docenten in dit kader ook moeten ondezoeken hoe de gebruikte technologie het samenwerkend schrijven beïnvloed. Wiki’s zouden hierbij wel

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder