Financiële sector geeft meer geld uit aan e-learning

Bedrijven op het gebied van financiële dienstverlening besteden meer geld aan online trainingen voor hun ICT-medewerkers. Dat meldt de leverancier van trainingen, Thomson NETg. Het gaat daarbij vooral om trainingen die men op basis van wetgeving moet volgen. Investment in IT training by the finance sector slumped after 2000, but

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Portfolio niet meer als exameneis?

De Utrechtse universitaire commissie Bachelor-Master heeft begin 2006 de evaluatie van de in- en uitvoering van het Utrechtse bachelor-mastermodel afgerond. Het portfolio is in dit kader ingevoerd. Deze BaMa commissie constateert volgens het Universiteitsblad dat de ambities rond het portfolio te hoog zijn geweest. Citaat uit het evaluatierapport: De commissie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Maakt e-learning 2.0 verschil?

Tom Karrer geeft een helder overzicht van de verschillen tussen e-learning 2.0 en e-learning zoals we dat tot dusver kennen: Eenvoudig te ontwikkelen Naadloze integratie Meer eenvoudige, doelgerichte tools Statisch versus dynamische samenstelling Dynamische content Software als een service Ik ben het niet helemaal met Karrer eens. Hij heeft m.i.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Heeft e-Learning het onderwijs veranderd?

Onderzoekster Dr. Heather Kanuka beantwoordt deze vraag ontkennend. Zij beschrijft onder meer een cyclus waarbij we steeds naar nieuwe technologie grijpen als de ‘oude’ technologie de beloften niet waar maakt: The cycle goes like this: a technology is introduced into an educational context with the aim to improve some facet(s)

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Guidelines voor open source sofware in het hoger onderwijs

De Britse zusterorganisatie van SURF, JISC, heeft vrij recent een paper over open source software naar het Britse hoger onderwijs gestuurd.  JISC wil hiermee het bewustzijn ten aanzien van open source software vergroten. In its latest guidelines, JISC – supported by its advisory service OSS Watch – advocates the use

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Engelse impressie portfoliobijeenkomst SURF-JISC

Verleden week schreef ik over de portfoliobijeenkomst van JISC en SURF. Vandaag wees Marij Veugelers mij en andere Nederlandse deelnemers aan deze meeting op de impressie van één van de Britse collega’s, George Roberts. Volgens Roberts zouden in de samenwerking vier thema’s centraal moeten staan: Valuing the learner: difference and

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder