Hoe kunnen we zorgen voor een succesvolle invoering van leerprojecten bij digitale transformatie #oeb21

De laatste sessie van de Online Educa, die ik vandaag kon bijwonen, werd verzorgd door een oude bekende van mij: Philippe Seynaeve, Implementation and Change Manager, CIBG/CIRB (Regionaal ICT Centrum Brussel). Philippe faciliteerde een board sessie over goede voorbeelden en succesfactoren voor de invoering en adoptie van leerprojecten. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Heeft het onderwijs onvoldoende geleerd van Covid-19? #oeb21

Onder leiding van oud-Lagerhuis lid Harold Elletson vond weer een Online Educa Debat plaats. De stelling luidde dit keer: This House believes Education has failed to learn the lesson of Covid-19. Tijd voor weer een ronde onderwijs ‘bashen’? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kiezen tussen face-to-face, asynchroon online en synchroon online leren #OEB21

Bij het ontwerpen van blended learning kun je kiezen tussen de drie manieren in de titel van deze post. Vanmiddag heb ik tijdens de Online Educa in Berlijn een sessie verzorgd over didactische overwegingen die je hierbij kunt hanteren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Betrouwbare en veilige digitale credentials en diploma’s #oeb21

Deze sessie tijdens de Online Educa ging over mogelijkheden, uitdagingen en kansen die digitale ‘credentials’.  De sprekers beloofde in te gaan op ervaringen met het implementeren, creëren, uitgeven en overdragen van deze digitale bewijsstukken. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Do’s and Don’ts van ‘hybride’ virtuele klassen #oeb21

Veel onderwijsinstellingen hebben het afgelopen jaar ervaring opgedaan met wat onder meer ik ‘simultaan onderwijs‘ noem. Veel betrokkenen spreken echter van ‘hybride’ leren. Tijdens de eerste sessieronde van de OEB 21 deelden een aantal instellingen praktische do’s en don’ts voor doceren en leren. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder