Lesson´s learned uit een community of practice van schoolleiders

Gratis te downloaden. Als geheel of per hoofdstuk: 70,000 heads are better than one. Wordt u aangeboden door het Britse National College for School Leaderschip. Het boek bevat onder andere een hoofdstuk over leertheorieën en het gebruik van online communities. Learning online refines existing models of learning – we do

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wiki’s binnen bedrijven gebruiken

In Wiki’s at work worden drie cases beschreven van bedrijven die wiki’s gebruiken om medewerkers informatie met elkaar te laten delen. While wikis aren’t the best tool for discussions or real-time collaboration, they excel as resources for archiving documents and tracking workflow. In addition to Web pages, wikis can link

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Amerikaanse justitie geeft groen licht voor overname WebCT door BlackBoard

De Amerikaanse jusitie heeft groen licht gegeven voor de overname van WebCT door BlackBoard. Deze overname wordt niet strijdig geacht met allerlei mededingingsregels, zo bericht Yahoo News. The United States Department of Justice has terminated its review of Blackboard’s proposed acquisition of WebCT, Inc. under the Hart-Scott-Rodino Act and with

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Bestaat digitale didactiek?

Tijdens de promotie van Maarten de Laat, gisteren, stelde Paul Kirschner de vraag of docenten binnen online cursussen andere didactische interventies plegen dan binnen face-to-face cursussen. Kirschner kon hiervoor in De Laat’s proefschrift geen aanwijzingen vinden. Kirschner stelde volgens mij hiermee impliciet het bestaan van digitale didactiek ter discussie. Helaas

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ontgoogle het onderwijs

Scholieren zouden minder gebruik moeten maken van Google, als zij op zoek gaan naar informatie ten behoeve van een opdracht. Er zijn slimmere manieren om kwalitatief goede informatie voor onderwijsdoeleinden te vinden, stelt de bibliotheek van Leeuwarden. Daarom organiseert zij voorlichting voor middelbare scholieren met als doel hen te ´ontgooglen´.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder