Weblogs, dát heb ik er aan!

Indira Reynaert blikt terug op een studiemiddag over weblogs in het onderwijs. Zij bespeurde zowel nieuwsgierigheid als angst voor de volgende vernieuwing. Indira verwacht dat veel tijd zal verstrijken voordat mbo-docenten massaal gaan bloggen: Maar natuurlijk geeft dat niets, want bloggen is niet zaligmakend en zeker niet voor iedereen weggelegd.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Geen onderwijsvernieuwing door ICT

In Engeland heeft de overheid de aanschaf van digitale leermiddelen gefaciliteerd. Dat heeft echter niet geleid tot innovatie van het onderwijsleerproces, aldus het artikel ‘No innovation’ in e-learning A study by the Content Advisory Board to the Department for Education and Skills found that the introduction of e-Learning Credits to

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-portfoliomodel

Jeremy Hiebert schrijft over de relatie tussen e-portfolio’s en persoonlijke leeromgevingen. In dit kader heeft hij ook een illustratie van een e-portfolio model gemaakt. Volgens Hiebert zou een e-portfolio ook tools voor ‘connecting’ moeten bevatten. Via Aaron Campbell This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder