Engagement with Electronic Portfolios: Challenges from the Student Perspective

David Tosh is bekend van ELGG, een applicatie die beschouwd kan worden als een ‘personalized learning environment’. Tosh heeft samen met drie co-auteurs het artikel "Engagement with Electronic Portfolios: Challenges from the Student Perspective" geschreven. The e-portfolio is (or should be) part of a student-owned, student-centred approach to learning which

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Naar een volwassen ePortfolio

Di Challis beschrijft in het artikel Towards the mature ePortfolio: Some implications for higher education vijf niveaus van volwassenheid (‘maturity’) van een eportfolio. De auteur presenteert ook een checklist waarmee je kunt kijken hoe ‘mature’ het eportfolio binnen jouw instelling is. Ik vind het wel wat lastig om op basis

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Internet beïnvloedt studie, werk en sociale relaties positief (volgens studenten)

Studenten denken dat Internet een positieve invloed heeft op studie, werk en sociale relaties. Dat is één van de voorlopige conclusies van de European Survey on Internet and Society: Students and the Internet. NL students are less positive than SP and IT students. We have no explanation for this difference.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Verschillen tussen online en ’traditionele’ studenten

Tara Stevens en Carrie Switzer hebben onderzocht of studenten in online cursussen verschillen wat betreft motivate, houding en zelfverzekerdheid ten aanzien van het gebruik van technologie. Instructors developing online courses are faced with the question of whether the students in these classes are fundamentally different from students in traditional courses.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder