Verschillen tussen online en ’traditionele’ studenten

Tara Stevens en Carrie Switzer hebben onderzocht of studenten in online cursussen verschillen wat betreft motivate, houding en zelfverzekerdheid ten aanzien van het gebruik van technologie. Instructors developing online courses are faced with the question of whether the students in these classes are fundamentally different from students in traditional courses.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Eindelijk aandacht voor (t)e-learning op PABO’s

"PABO’s willen toekomstige leraren beter voorbereiden om te “Leren vernieuwen met ICT” in het primair onderwijs. Stichting Kennisnet Ict op School is een project gestart rond het thema: "Deskundigheidsbevordering & ICT" om Pabo’s hierbij te ondersteunen". Dat bericht de stichting op haar website. Overigens moeten PABO’s zich nog opgeven voor

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

e-Portfolio Kennisnet regeling

Kennisnet heeft een nieuwe stimuleringsregeling gelanceerd. En wel op het gebied van e-Portfolio. Ik zit in de beoordelingscommissie en heb de afgelopen week een groot aantal projectideeën mogen beoordelen. Vanochtend hadden we een telefonische vergadering over de ideeën. Ik had gehoopt om Internettechnologie hiervoor te kunnen gebruiken. Inhoudelijk zal ik

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Sudbury blog

De Iederwijs-scholen hebben het laatste jaar volop in het nieuws gestaan. In Vlaanderen (en ook wel daar buiten) heten ze ‘Sudbury scholen’. Vandaag kreeg ik een mailtje van Tuur Demeester. Hij gaat de volgende week stage lopen op een Amerikaanse school en houdt via zijn ‘Sudbury Blog’ belangstellenden op de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder